Co nam daje trening jazdy w kontakcie?
Trening w kontakcie ze sparingpartnerem może pomóc nam zwiększyć pewność siebie i lepiej przygotować się nam do radzenia w trudnych sytuacjach na drodze czy torze. Dodatkowo pomaga w zrozumieniu ograniczeń własnego motocykla. Dziś przedstawię Wam kilka przykładów ćwiczeń stosowanych w PitParku, które pomagają osiągnąć te cele.
Hamowanie awaryjne w parach: Symulowanie sytuacji awaryjnych, w których jedna para motocyklistów hamuje nagłym ruchem, a druga musi natychmiast zareagować.
Jazda obok siebie w linii prostej: Próba utrzymania równoległej pozycji na placu manewrowym i jazda obok siebie w linii prostej.
Zawracanie w parach: Ćwiczenie bezpiecznego zawracania w parach, zachowując równowagę i kontrolę nad motocyklem.
Kołysanie motocykla w parach: Próba synchronizowanego kołysania motocykla w przód i w tył, aby lepiej zrozumieć równowagę i kontrolę.
Skomplikowane manewry w parach: Trenowanie bardziej zaawansowanych manewrów, takich jak jazda w kształcie litery "S" lub "8", zachowując kontakt z partnerem.
Przejazdy w bliższej odległości: Ćwiczenie jazdy w bliższej odległości niż zwykle, aby doskonalić umiejętność utrzymania bezpiecznej odległości od innego motocykla.
Zmiana lidera pary: Trenowanie płynnej zmiany roli lidera pary, co pozwala obu motocyklistom na rozwijanie umiejętności prowadzenia.
Reakcje na sygnały partnera: Ćwiczenie reagowania na sygnały partnera, takie jak sygnały ręką
Unikanie przeszkód w parach: Symulowanie sytuacji, w których obie pary muszą unikać przeszkód, zachowując bezpieczeństwo.
Wyprzedzanie i zostawianie miejsca: Praktykowanie bezpiecznych manewrów wyprzedzania partnera i pozostawianie miejsca na powrót do pierwotnej pozycji.
Kontrola odległości podczas zwrotów: Ćwiczenie utrzymywania właściwej odległości podczas wykonywania skomplikowanych zwrotów.
Symetryczne manewry: Trenowanie symetrycznych manewrów, takich jak równoczesne skręty w tę samą stronę.
Równoczesne ruszanie z miejsca: Wspólne ruszanie z miejsca i utrzymanie równoczesnej jazdy na placu manewrowym.
Awaryjne hamowanie w parach: Symulowanie sytuacji awaryjnych, w których obie pary muszą natychmiast zatrzymać się w bezpieczny sposób.
Zmiana pozycji w parach: Ćwiczenie zmiany pozycji w parach podczas jazdy na placu manewrowym, aby doskonalić kontrolę nad motocyklem.
Analiza jazdy po treningu: Po zakończeniu ćwiczeń omawianie wyników i doświadczeń z partnerem, aby zidentyfikować obszary do poprawy.
Jest spora szansa, że powyższe ćwiczenia będą przydatne w sytuacjach awaryjnych na drodze, podczas jazdy w grupie, manewrowania w ruchu miejskim, komunikacji między motocyklistami, unikania przeszkód, zmiany pozycji na drodze. Również zwiększą zdolność do reakcji na zmienne warunki ruchu i podniosą ogólny poziom bezpieczeństwa podczas jazdy na drogach publicznych.
Jedynym sposobem na naukę jazdy na motocyklu jest jazda na motocyklu. - adaptacja cytatu Arthura Ashe
Zobacz jak w PitParku wygląda wspólny trening - sparing